2015. október 29., csütörtök

DIY - Halloween minimál

Magyarországon eléggé ellentmondásos téma a halloween. Bár ugyanúgy a halottkultusz, és a megemlékezés (vidámabb) a lényege, mégis életidegen a Mindenszentekhez képet. 


Számomra a november 1-je inkább szomorúbb, mert a temető valaminek a lezárását jelenti. A halloweenkor gyújtott gyertya pedig inkább a szeretteinkre való emlékezés szeretetteljesebb pillanata. Más közeg, más gondolatok.
Ezért készítettem az asztaldíszt. Hogy ne csak az a szomorú nap jusson eszembe, amikor elvesztettem rokonokat. A játékos lángnyelvek a halloween tök gyomrában inkább a szép emlékek felidézésében segít.

Az elkészítés menetét az alábbi leírásban láthatjátok. (a képek kattintásra nagyban megtekinthetők)

Az alapkoncepcióm az volt, hogy meglévő dekorációs elemekből készítsek egy nem túl nagy, cserélhető elemekkel ellátott díszt.
Keresgéltem a neten gyorsan elkészíthető papírvirágokat. Megtetszett egy nagyon egyszerű, de jól variálható (esetleg tovább díszíthető) minta.


Több árnyalatát választottam a sárgának. A fenti minta alapján vágtam ki, és hajtogattam össze a virágokat.


Összehajtva akár még pillangónak is jó lehet díszítve.


A dekorációhoz felhasználtam egy virágcserepet, egy kerámia töklámpást, egy szellem kerámia figurát, 6 papírvirágot, és sárga műfüvet.


Lehet, hogy hungarocellel egyszerűbb lett volna (de nem szeretem vágni), viszont a papírral kitömött verzió is jól működött. Rétegenként összeragasztottam a papírgalacsinokat. Majd hozzáragasztottam a cseréphez is a biztos tartás miatt.


Bevontam az ültető felületet a műfűvel. Majd a rétegeket itt is összeragasztottam.


Bár a szellem kerámia beszúrva is tartós volt, mindkét figura alját ragasztottam. Sőt egymáshoz is erősítettem őket szintén ragasztással.



Nem maradt más hátra, minthogy felragasszam a virágokat is. A ragasztópisztoly jó szolgálatot tett. Légiesre szerettem volna. Így a nyúlós ragasztót kihasználva csak lazán erősítettem fel a virágokat.


A ragasztó teljes megszilárdulása előtt kicsit megmozgattam a virágokat, hogy lazább hatást keltsen az összkép.


A cserepet kicsit üresnek találtam. Ezért plusz adalékként még narancs, fekete szalaggal díszítettem.



Az idei mécsesünk végül így néz ki.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LW

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...