2012. október 11., csütörtök

DIY - Házi illatos öblítő

Említettem már többször, hogy szeretek mindenben próbálkozni, újítani. A kedvenc gasztro magazinom legújabb számát lapozgatva találtam egy érdekes ajánlást házi készítésű öblítőről.
Nem nyugodhattam, amíg ki nem próbáltam az alábbi receptet. Ha nagyanyáink mindent meg tudtak oldani természetes vagy kevésbé ártalmas módon, akkor miért ne próbálnám meg én is?

A recept a következő:



Hozzávalók
1 literes flakon
1 dl bio almaecet (aki nem érzékeny a szagára 10%-os étkezési ecetet is használhat)
9 dl víz
7 csepp narancs illóolaj
6 csepp jázmin illóolaj
2 csepp teafa illóolaj

Elkészítés

Öntsd a flakonba az egy deci alma ecetet és töltsd fel a flakont vízzel. Cseppents bele az illóolajokat és alaposan rázd össze. Az illóolajok kihagyhatóak természetesen, illetve változtatható a saját ízlésünkre. Allergiásoknak nem is ajánlom, hogy használjanak illót. Amit jó tudni: teafa olaj, gomba és baktérium ölő (zoknik) levendula olaj, nyugtató (ágyneműk) ánizs olaj, bolhákat és kullancsokat tartja távol (kutya, macska pokróc) Mi rengeteget mosunk, így ezt a nagy kiszerelést készítem, de nyugodtan lehet kisebbet is csinálni. Mondjuk 4,5 deci liter vízhez, fél deci ecet. 

Személyes tapasztalat
Átlagos szennyezettségű ruhákat ugyanolyan minőségűvé varázsol, mint más öblítők
Nem lesznek a törölközők sem kemények
Az illatukat nem tartják annyira, mint a nagyüzemi öblítők, viszont mosás és száradás után hamisítatlan tiszta illata van a ruháknak (még ha lakásban száradt is)
Sokadik mosás után sem tapasztalok ecetes szagot, inkább a mosószer és az illóolaj elegye érezhető
Ipari mennyiségben mostam autós takarókat, plédeket, és az öblítős mosás után tapasztalt "szinte szikrázik, mert van benne műszál" érzet helyett most teljesen semleges volt. Nem töltődtem fel tőle. Ami szerintem nem elhanyagolható!
+ tipp: az öblítőszeres flakont dekorálhatjuk kedvünkre

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LW

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...