2012. szeptember 30., vasárnap

DIY - Pulóverből boleró

Elég rég foglalkoztat az újrahasznosítás, és a tárgyak más szemszögből való megközelítése. Láttam már több ötletet arra vonatkozóan, hogy miként lehetne egyes ruhadarabokat átalakítani.
Megtetszett az ötlet a nem használt pulóverek kapcsán, hogy készítsünk belőle bolerót. Van néhány olyan pulóverem nekem is, ami valamiért soha nem kerül felvételre.
Biztos ismerős az érzés Nektek is, hogy tetszik, jól néz ki, de nem nyúltok érte. Kidobni fáj az ember lányának a szíve, de csak nem veszi fel.
Ez az eset volt az én pulóveremmel is, amit megelégeltem, és megpróbáltam átszabni.
Bár a feladat nem volt nehéz, azért egy kis segítségre mégis szükségem volt - az arányok miatt - egy másik boleró méretarányait próbáltam a kötött pulcsimnál is alkalmazni.
Mert egy kötött pulcsinak estem neki. És nem bántam meg. Bár elsőre kicsit elrugaszkodottnak tűnt az ötlet, hogy szétszabdalok és újra összevarrok egy kötött darabot, de a végeredményben nem kellett csalódnom.
Lehet, hogy most a divat is hozzáad egy keveset - bár én divat nélkül is nagyon szeretem a bolerókat -, hogy nagyon sokféle variációja fellelhető az üzletekben is, de meg vagyok elégedve az eredménnyel.
Mindenkit csak biztatni tudok.


Némi segédlet az elkészítéshez, ha nem tudod hogy is fogj hozzá. Ha egy pulóverből szeretnéd megoldani az egészet, akkor azért nem árt egy hosszabb fazont választani. (nekem még olyan szempontból is szerencsém volt, hogy a pulcsi egész derékrésze - amiből a passzé lett - bordázott volt) Mérd le, hogy kb milyen hosszú bolerót szeretnél végeredményként, és hajtások, varrások rászámításával vágd le a derékrészt. A levágott részt vágd szét (duplán hajtva) passzénak, és varrd össze. Majd vágd ki a mellrésznél a felesleges anyagot, és tűzd oda a passzét. Ezután csak annyi  a dolgod, hogy varrd a helyére a passzét, és keress az új boleróhoz harmonizáló ruhadarabokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LW

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...