2013. február 10., vasárnap

DIY - Táskarendező

A saját táskarendezőm elkészítését sok más hatás mellett az életemben beállt nagyfokú változás indokolja. Alapjában véve nem szeretem a "malaclopó" típusú xxl-es táskákat, de a mostani életvitelem szinte megköveteli, hogy óriás táskával a fél háztartást magammal cipeljem. Eddig egy olyan munkahelyen dolgoztam, ahol fix 8 órás munkaidő volt egy fix asztal mellett, ahol mindent ott tudtam hagyni, amire szükségem volt. Most viszont a fix 8 óra az egyetlen ami megmaradt, de x asztalhoz fúj a szél napi, heti szinten, így sok mindent magammal kell vinnem.
Ehhez beszereztem egy szép nagy táskát, aminél a legviccesebb az, hogy az eddigi táskáim egytől egyik beleférnek kompletten. Mégsem cipelhetek magammal a nagy táskát, benne a régmúltat idéző apró kézitáskáimat. Viszont ez jól mutatja, hogy szükségem van egy olyan alkalmatosságra, amit ide-oda tudok tenni, ha szükséges, vagy épp túl nagynak bizonyul az említett táska.
Ha már új opció merül fel, amit meg kell oldani, akkor közelítsük meg kreatívan! Így született meg az ötlet néhány női magazin, és kreatív weboldal áttanulmányozása után, hogy elkészítem a saját táskarendezőmet.
Először olyan rendezőben gondolkodtam, ami csak zsebek összeállításából, szétbontásából tevődik össze, hogy abszolút táskánként variálható legyen. De ezt a típust azért vetettem el, mert ha nincs alja, akkor csak gyártottam néhány zsebet, ami egy xxl táskában nem biztos, hogy annyira praktikus.
Így végül a "táska a táskában" szisztéma mellett döntöttem. Megnéztem a legszükségesebb tárgyakat, amiket mindig magammal hurcolok, és megpróbáltam ezekhez passzítani a táskarendező méreteit. Így született az alábbi, némi csipkével és angyalkával díszített tároló.
Készítettem néhány fázisfotót, ha valakinek kedve támad elkészíteni.







A zsebeket eredetileg külön-külön szabtam ki, de időközben meggondoltam magam, így lett kicsit patchworkos a kinézete, de nem bántam meg, mert a vonalak folyamatosan segítették a zsebek szimmetrikus kialakítását. Kívülre terveztem kisebb oldalfalat, hogy jól látszanak az apró tárgyak a zsebekben.


Túl sok díszítést nem akartam a táskára tenni, de ha már a bélést fehérre terveztem (praktikus, ha a táskában sötét van, legalább a zsebek legyenek világosabbak), akkor egy kevés fehér csipkét is hozzáadtam dekoráció gyanánt.



A táska oldalára nem terveztem zsebeket, de egy bevarrt gumis réteggel kicsit stabilabbá szerettem volna tenni, megakadályozva a belepakolt dolgok kihullását.



Először az oldalait állítottam össze, varrtam, és eltisztáztam a szegélyeket.


Majd az alját is hozzávarrtam. Végül még mielőtt visszafordítottam volna, ellenőriztem, hogy a sarkok, és illesztések pontosak-e, nem kell-e valamit egyenesíteni, javítani.



Így nézett ki a leginkább neszeszerre hasonlító táskarendező fülek és angyalka nélkül.


Végül fülekkel, és telepakolva számomra nagyon fontos dolgokkal. (bérlet, kártyák, névjegy, határidőnapló, jegyzet...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LW

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...