2016. október 20., csütörtök

DIY - Gyűrűs mappa elválasztó lapok

Időnként rám jön a megújulási vágy. Nem szabok magamnak határidőt, de ha úgy érzem, meg kell újulni, akkor bizony meg kell újulni.
Most a határidőnaplómat szedtem apró részleteire, és a dekorációját alakítottam át.


Szeretem a gyűrűs mappát, mert korlátlan szabadságot ad díszítés tekintetében. Ha megunom, jöhet is a következő.

Mostanában szívesen rajzolok mandalákat. Így ezt az irányvonalat választottam az elválasztó lapokhoz. Muszáj abban gondolkodni, hogy a lapot színezem, rajzolom tele, mert minden milliméter hely aranyat ér egy határidőnaplóban, és ha több rétegű lapokkal telezsúfolom , elveszti a legjobb tulajdonságát: a nagyfokú bővíthetőségét.
A gyűrűs mappához kapott eredeti elválasztó lapok közül eltettem néhányat sablon gyanánt, így azokkal könnyű kialakítani a kívánt formát, lekerekített sarkokat, részleteket.
Mivel még relatív távol vagyunk az igazi télies hangulattól, és az ünnepektől, ezért egy stílusában másmilyen (leginkább szerelmes) mandalát terveztem.
Szeretem, ha egy kép néhány részlete rejtve marad, így nem egy kerek egész mandalát tettem rá az elválasztó lapokra, hanem olyat, ami itt-ott kicsit lelóg.
Az elkészítés nem túl bonyolult. Legtöbb időt talán a mandala megrajzolása igényelte. Készítettem néhány fázisrajzot, ha van kedvetek készíteni.

A szükséges eszközök listája: színes papír, rajzeszköz, vonalzó, háztartási kasírfólia, olló, lyukasztó.

A papírra rajzoljuk fel a mintát, és a sablon alapján az elválasztó forma mintáját is. (Nálam az elválasztó lapok két típusba sorolhatók. A napi-heti-éves használatú naptár&jegyzet rész három elválasztóval, és a regiszteres, tematikus témakörök mint pl. karácsony, bakancslista, bevásárlólista, színező... hét elválasztóra fértek el kezelhetően a-z-ig.)

A kijelölt részre ragasszuk fel a fóliát lehetőleg légbuborék mentesen. (szeretem, ha az egész lap be van fóliázva, mert így elég tartós, de az a megoldás is működhet, ha a papír hátsó felén a lyukasztós részt celluxszal megerősítjük, hogy ne szakadjon el hamar a sok lapozgatás hatására)

Vágjuk a szükséges méretre.

Készítsük el a szükséges lyukakat.

Ilyen lett.

Használatban pedig így mutat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LW

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...