2016. december 4., vasárnap

Advent 2016 - Mézeskalács

Nem minden évben van időm mézeskalácsot sütni és díszíteni. Az idei évben eredetileg nem is terveztem, de úgy alakult, hogy belefért a vasárnapomba.
A mézeskalács sütés nálunk egy egész napos mutatvány. Elég nagy mennyiséget szoktam sütni. Ajándék, kóstoló, mikulás meglepi... Ha már megsült, csak a mintákat kell kitalálni. Szerencsére millió ötlet van a neten, ami alapján a saját ötleteimet készítem végül.

Van még idő elkészíteni.

Mézeskalács hozzávalók (kb 90-100 db)
1000 g liszt
100 g porcukor
50 g kakaó
2 tk szódabikarbóna
3 tk mézeskalács fűszerkeverék
250-300 g vaj (amennyit felvesz)
2,5 dl méz
3 tojássárgája

Elkészítés:
A száraz hozzávalókat (liszt, cukor, kakaó, fűszer, szódabikarbóna) egy nagy tálba szitáljuk. Majd hozzáadjuk a szobahőmérsékletű (vagy enyhén megolvasztott) vajat. A tojások sárgáját, és a mézet. A keveréket homogén tésztává állítjuk össze. Folpackba csomagolva kb 1 órára a hűtőbe tesszük. Majd kisebb adagokban lisztezett deszkán kinyújtjuk (max 1 cm vastagságúra), 180 fokra előmelegített sütőben 8 perc alatt megsütjük. (vigyázzunk, hogy a tészta ne piruljon meg, mert akkor megkeményedik, amikor kivesszük nyersnek tűnhet, de ahogy hűl, elnyeri a végső állagát, omlós lesz)

Cukormázhoz 2 tojásfehérjét és 200 g átszitált porcukrot használtam színezőpasztával.

Az idei évben az alábbi mintákat készítettem:





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LW

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...