2013. január 15., kedd

DIY - Fogantyú gyöngydíszítéssel

Egy életszerű probléma sarkallt arra, hogy elkészítsem a címben beharangozott bútorfogantyút. Mégpedig az, hogy a hálószoba bútorunkra szerelt fogantyúkat már nem gyártják.
Ha már úgy is cserélni kell, akkor rászánom az időt, és elkészítem a szobával teljes mértékben harmonizáló, és nekem tetsző változatot.


Az elkészítése nem túl bonyolult. Az eredeti fogantyú paramétereit használtam fel a fogantyú elkészítéséhez. Némi drót, több méter damil, sok-sok gyöngy és egy kis szabadidő kell hozzá, hogy elkészüljön. Mutatok képeket, ami alapján bárki elkészítheti, ha megtetszik az ötlet. Bár még csak ez az egy darab van belőle, de folyamatában le fogom cserélni a hálószoba összes fogantyúját erre a gyöngyösre.

Nem tudom, hogy anyaghiba okozta-e, vagy esetleg az összeszerelésnél történhetett valami a bútorfogantyúval, de egy reggelen a kezemben maradt.


Leszereltem a szekrényről a letörött füleket, és megrajzoltam a darabokból az eredeti fogantyút. Aminek a paraméterei alapján kb 2 mm-es drótból hajlítottam egy vázat.


A további felhasznált hozzávalók: damil, gyöngyválogatások, maszkoló ragasztó, centi, olló, fogó


Mivel tervezem, hogy a bútor összes ajtaján lecserélem a fogantyúkat, így egy pontos méretezést is készítettem, a későbbi gyorsabb elő- és elkészíthetőség miatt.


A három gyöngy színt végül kevésnek gondoltam, így a világos- és királykék, valamint az ezüst mellé választottam még egy sötétebb bézs árnyalatot is. (ezek a színek vannak a szobában is)


Az előkészületek megtétele után jöhetett a váz rögzítése. A két drótot maszkoló ragasztóval rögzítettem egymáshoz. Azért ezzel a ragasztóval, mert a felületén nem csúszkál a kész gyöngyláncolat sem, valamint jól formázható, puha struktúrájú.


A gyöngyök felfűzésében nem volt semmi szisztematikusság. Minél színesebbre és változatosabbra szerettem volna fűzni, így egy kisebb adagot összeöntöttem a gyöngyökből, és találomra fűztem fel.


A felfűzés után már csak az maradt hátra, hogy feltekerjem az alapra a gyöngyöket. Ennek az a titka, hogy minél szorosabban kell tekerni. Majd ha ez kész, akkor egy másik damil szállal néhány gyöngyszemen áthúzva a plusz damilt, biztosítható, hogy ne csússzon szét a fűzés.


A szekrényre való rögzítéshez csak a drótot használtam, ami a fogantyú alapját adja. Készítettem egy karikát a szekrényajtó belső felére, ami stabilan a helyén tartja a fogantyút.  
Még felemás a szekrény. De nekem nagyon tetszik. A hétköznapitól eltérő, teljesen más a struktúrája, kinézete.


Hogy tetszik?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LW

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...