2013. január 13., vasárnap

DIY - Kosár apróságoknak

Többször írtam már arról a 365hangulat.blogspot.hu-n, hogy mennyire szeretem a Pinterestet. Kihívást jelent felkutatni egy-egy nekem tetsző tárgyat. És még nagyobb feladat azt szépen, használhatóra elkészíteni. 
Amit most fogok mutatni (szintén ott láttam), nem túl bonyolult elkészíteni, viszont egy kis díszítéssel az íróasztalunk, vagy a konyhapultunk nagyon mutatós darabjává tehetjük.
Én nem újságpapírból készítettem - épp a további díszíthetőség miatt -, hanem egyszerű fénymásolópapírból.

Első lépésként négy egyenlő részre vágtam a papírt, hogy még hajtogatható, de vékony csíkokat nyerjek. (mert a stabilitáshoz vastag papír kell)


Majd az 1/4 csíkokat félbe hajtottam.


A vágott élek miatt jobbnak láttam nem egymásra hajtogatva kialakítani a szalagokat, hanem behajtottam a keletkezett sávokat, eltűntetve az egyenetlenségeket.


A próbadarab készítésénél úgy gondoltam, hogy 10-15 cm közötti kosár megfelelő lesz. Ehhez 2*10 szalagot készítettem. (a végeredmény így 14*14 cm-es kosár lett)


A könnyebb kezelhetőség miatt gémkapoccsal fogtam össze a szalagok behajtogatott oldalait, ami a következő lépésnél, a szalagok összeszövésénél segítség volt.


A könnyebb kivitelezhetőség miatt egy szalagot belefűztem a gémkapcsokba, hogy ne csúszkáljanak. Az első szálak fűzése kicsit nehezebb, mert akkor még lazább a hálós szerkezet, de gémkapcsok, vagy egyéb csipeszek segítségével rögzíthetjük ideiglenesen.







Ez után következett a kosár aljának rögzítése. Én ehhez egy elég erős ragasztót használtam. Csak a kosár négy sarkát rögzítettem. A többi szalag összetartja magát a hálós szerkezet miatt.


Majd a kosár oldalának kialakítása. Ami szisztémáját tekintve ugyanaz a módszer, mint előtte. Annyi különbséggel, hogy azt előre el kell dönteni, a szalagokat milyen módszerrel rögzítjük egymáshoz. A kosár kicsi mérete miatt szerencsém volt, mert két szalag épp körbeéri a négy oldalt, így csak egy helyen kellett összetoldani a szalagokat, amit szintén ragasztóval oldottam meg.




A kívánt kosároldali magasság elérése után már csak az maradt hátra, hogy lezárjam a kosár tetejét. Ehhez a maradék szálakat visszahajtottam, és tűzőgép segítségével rögzítettem.

 

A tűzések eltüntetésére, valamint a kosár peremének erősítésére egy újabb szalagot készítettem, amit kétoldalú ragasztóval láttam el, és így ragasztottam a kosárra.



A kosár díszítését már elkezdtem. Akril festékkel lefestettem, ami még szárad. Valamint keresnem kell valami formájában egyező dekorációt a továbbiakhoz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LW

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...