2013. október 5., szombat

DIY - Szék viaszosvászonnal

A lakás legutóbbi felújításánál baleset érte az egyik székünket. Sikerült az ülő felületén a huzatot elrepeszteni. Bár a szék csak nagy ritkán van használatban, de nem szeretem ha valami szakadt, törött, befejezetlen.


Erre mondaná az unokahúgom, hogy a feng shui szerint az ilyen tárgyak elrettentik a pozitív energiákat. Hogy elriasztják-e, azt nem tudom, de engem kimondottan zavart, hogy a szék megcsúnyult.
Elég sokáig törtem a fejem rajta, hogy mit is kezdjek vele. Varrjak rá egy huzatot? Egy kinyitható székre nem túl egyszerű szép huzatot varrni, így ez elég nagy fejtörést okozott. 



Nemrég viszont a kedvenc méterárú boltomban jártam, és ott fedeztem fel egy jópofa viaszos vászon anyagot. A lakásunkban igencsak dominál a kék többféle árnyalata, és nagyon megtetszett a tengeri mintás anyag. Bár még sose alakítottam át széket, de haza jöttem, és alaposan szemügyre vettem. Néhány csavar és tűzőkapocs tartotta az eredeti anyagot a széken, így jutottam arra az elhatározásra, hogy megpróbálom reprodukálni tengeri mintás változatban a szék huzatát. Az eredeti anyag jóval vékonyabb, de hasonló struktúrájú, mint a viaszos vászon. Az alábbi képek a készítés folyamatát mutatják, ha esetleg kedved kapnátok hasonló barkácsoláshoz.









Bonyolultabbnak tűnik, mint amilyen egyszerű az elkészítése. Egy röpke délután alatt össze lehet állítani, csak ki kell kísérletezni, hogy miként is kell ráncolni, és hajtogatni a sarkokat, hogy szépen felfeküdjön az anyag a felületre. A végeredmény nekem nagyon tetszik. Kissé bohókás, és vidám lett tőle az eredetileg tucat székünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LW

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...