2013. október 23., szerda

DIY - Szemüveg újragondolva

Bár optikusnak még nem álltam, de a kíváncsiságom szülte az alábbi próbát. Volt ugyanis egy szemüvegem, ami hősiesen állta az idő próbáját, de egy idő után mégis úgy döntött, hogy kopni kezdett. 


Mivel egy nagyon kényelmes konstrukcióról van szó, így nem akartam tőle megválni, és próbáltam valami megoldást találni, hogy ismét hordható állapotba hozzam.

Tekintve, hogy a borítása műanyag, így karcolások, matt foltok jelentek meg rajta, amit orvosolni kellett. Így jutott eszembe az, hogy a kiesett strasszokat nagyobbakra cserélem, valamint lelakkozom a keretet, hogy ismét fényes legyen.
Az alábbi képek a megújítás folyamatát mutatják. Annyira nem ördöngösség. Két dolog volt, amivel kicsit megküzdöttem. Az egyik a lakk - nagyjából - egyenletes terítése, míg a másik a szárat tartó csavar visszavarázsolása.


Előkészületek. Először több mindennel számoltam, de végül csak a strasszköveket rögzítettem fel, és cseréltem ki az első oldali hiányzókat a szupererős ragasztóval.


A részek megtisztítása. Minden festési műveletet a zsírmentesítés kell, hogy megelőzzön, a nem várt hibák elkerülése miatt.  Ez után következett a színtelen zselélakk felvitele.


A strasszkövek pótlása, megújítása. Az első oldali 2 mm-es strasszköveket az oldalt elhelyezkedőkből pótoltam ragasztással. Míg az így üresen maradt helyet a 4 mm-esekre cseréltem.



A strasszok véglegesítése után még a lakkozás kiigazítása következett.


Majd az összeszerelés. (apróbb nehézséggel, a csavar mérete, és a keret használat miatti enyhe torzulása némiképp nehezítette a feladatot)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LW

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...