2012. február 3., péntek

Disney

A mai nap kicsit rövidre sikerült munka szempontjából. A (szerencsére nem létező) hóra való tekintettel délben mindenkit hazaengedtek, így igazán volt időm felkészülni a hétvégére. 
Holnap reggel még egy gyors bevásárlás vár rám, és indulhat a baba pesztra. :)
Ilyen tekintetben végeztem ma az utolsó simításokat a kincskeresős játékon, meg a hétvégi menüt is végiggondoltam, bevásárló listát írtam, amikor eszembe jutott, hogy egy valamivel nem számoltam. Oké, hogy van jó pár mese dvd-nk, de sokkal hangulatosabb, ha egy felnőtt a saját hangján olvassa fel a mesét a lukrónak ebéd utáni sziesztakor, vagy esti lefekvéskor. Így jutott eszembe, hogy ma mesekönyvekről írok Nektek.
Nálam a favorit mindig is a Disney volt. Nem tudom, hogy miért? Talán anya hangján csengett olyan mesésen, vagy tényleg annyira jól illusztrált alkotások voltak, amin én felnőttem, de mindig jó érzéssel tölt el, és fel is tölt, ha egy Disney klasszikus kerül a kezembe.
Kedvcsinálónak egy lista a Disney megfilmesített, vagy könyvben megjelent művekből, amikből a hétvégén én is fogok mazsolázni a kis törpillával. :)

Aladdin
Aladdin és Jafar
Aladdin és a tolvajok fejedelme
A három muskétás
A kincses bolygó
Alice csodaországban
A kis hableány
Bár tudom, a történet alapja nem túl vidám, de a Disney által megálmodott képi elemek szerintem minden kislányt magukkal ragadnak. Úszni a víz alatt, királylányosnak lenni, és még a "víz is ringat" :) Visszahozza a nyári emlékeket. Most pedig itt van a lehetőség, hogy én adjam tovább, és meséljem el úgy, hogy a kisasszonynak - aki jönni fog hozzánk - ugyanolyan jóleső érzés legyen majd visszagondolni erre a mesére, és a saját élményei bármikor felvidítsák.
A kis hableány - A tenger visszavár
A kis hableány - A kezdet kezdete
A kőbe szúrt kard
A legelő hősei
A mentőcsapat
A Robinson család titka
A róka és a kutya
Atlantisz
Atlantisz - Milo visszatér
A Notre Dame-i toronyőr
A Notre Dame-i toronyőr - A harang rejtélye
A dzsungel könyve
Bambi
Csipet csapat
Ez a mese inkább sorozatként él a fejemben, de valamint anno elindított bennem.  Minden karaktert lehetett valamiért szeretni. És arra határozottan emlékszem, hogy szinte tátva maradt a szám, amikor egy konzervdobozból, pár kiszuperált kacatból, és némi cérnából működő kütyüket raktak össze. Persze, akkor is éreztem, hogy ez enyhe írói túlzás, de azt hiszem abból a szempontból meghatározó volt, hogy elkezdtem kézműves dolgokkal foglalkozni. Bár mára más irányt vett az alkotási vágyam, de volt köze hozzá! :) Ez akár még mást is inspirálhat.
Csingiling
Csingiling és az elveszett kincs
Csipkerózsika
Dínó
Donald kacsa
Dumbó
Elveszett birodalom
Egy bogár élete
Goofy
Hamupipőke
Hercegnő és a béka
Herkules
Hófehérke és a hét törpe
Kacsamesék
Kim Possible
L'ecsó
Lilo és Stitch
Amikor ez a mese megszületett, már nem voltam épp hátulgombolós, de akár még ma is leülök szívesen mesét nézni. Órákra való készülés között igazán belefért egy mese is néha. A Lilo és Stitch elég sokat vállal, mint mondandó, de mégis észrevétlenül teszi. Más világ, amit bemutat. Kicsit olyan, mint karácsony környékén az Igazából szerelem, csak ez egy nyári adaptáció. Megfoghatatlan, és nehezen magyarázható, de olyan dolgokat képvisel, ami engem jól eső érzéssel tölt el.
Lilo és Stitch - Csillagkutyabaj
Macskarisztokraták
Mickey egér
Mulán
Mackótestvér
Micimackó
A legnagyobb klasszikus a világon (nekem). Talán három éves lehettem, amikor megkaptam könyv formában. Mára már rongyosra lapoztam, de még mindig kiemelt helyen van a szüleimnél a régi szobámban a könyvespolcon. Ismerem minden illusztrációját - volt időszak amikor a képeket én is rajzolgattam belőle és még a szobámat is díszítettem vele -, talán ez az a történet, ami számomra a gyerekkort írja le. Mit, hogy lát egy kisgyerek. Mindannyian voltunk Róbert Gidák... Legalább is remélem. :)
Némó nyomában
Nincs több suli
Olivér és társai
Oroszlánkirály
Oroszlánkirály - Simba büszkesége
Oroszlánkirály - Hakuna Matata
Pán Péter
Pán Péter - Visszatérés Sohaországba
Pocahontas
Pinokkió
Robin Hood
Szépség és a szörnyeteg
Szörny Rt
Susi és Tekergő
Toy Story
Tarzan
Timon és Pumba a Föld körül
Volt
Verdák
Vadkaland
Wall-E
101 kiskutya

Kép a hétvégével kapcsolatosan később. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LW

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...